Po vytvorení eshopu a naplnení tovarom nastáva ďaľšia fáza. Zviditeľnenie na internete. Platí priama úmernosť, čím viac má eshop návštevníkov tým viac je aj kupujúcich. Ale ako ich prilákať práve na vašu stránku?
POZÍCIA VO VYHĽADÁVAČOCH
Keďže v našich končinách je viac ako 75% -ná dominancia vo vyhľadávaní „Google“ tak je potrebné získať predné pozície hlavne pre tento vyhľadávač.
Ako na to? Odporúčame zveriť SEO optimalizáciu niekomu kto má s tým skúsenosti. Nie je možné zabezpečiť aby ste okamžite boli na prvých miestach vo vyhľadávaní, ale ak to myslíte s podnikaním na internete vážne, tak sa Vám táto investícia určite oplatí. Ušetrí Vám veľa času a Vaše zisky prídu oveľa skôr.
REKLAMA NA INTERNETE
Reklama na internete je téma ktorej je plný internet. Ano, freehostingové servery sú zaplavené reklamnými banermi, google Adsense, eTarget, adFox. Ako to funguje? Zhrňme si zopár základných pravidiel, ktoré je dobré pri zadávaní reklamy na internete dodržiavať.
1. Nemá zmysel zaoberať sa reklamnými systémami, ktoré majú 3-5% podiel na trhu. Ak však dosiahnete strop návštevnosti cez reklamu u dominantných systémov, tak vtedy by som to odporúčal, ale na začiatok sa im vyhnite.
2. Odporúčam podľa mňa najúčinnejšie a najefektívnejšie PPC (pay per click) reklamné systémy: ETARGET a GOOGLE ADWORDS. Poďme si niečo o nich povedať bližšie.
ETARGET
Ak chcete efektívnejšie a lacnejšie urobiť svoju prvú kampaň, zverte registráciu partnerom týchto sytémov, ktorí majú určité výhody. Napríklad od nás môžete získať bonus k Vašemu kreditu, ako aj pomoc ohľadom vybudovania kampaní v týchto systémoch, aby vaše investované peniaze neboli iba zápornou položkou v rozpočte. Vytvoríme Vám kompletnú kampaň po grafickej a textovej stránke a po skončení kampane je asi najdôležitejšia analýza výsledkov.
Tu ešte raz podotknem – najdôležitejšia je analýza výsledkov ale nikto ju nechce robiť. Tí čo predávajú a zarábajú ju nepotrebujú a tí čo nepredávajú a ani nezarábajú nemajú čas analyzovať!
Google AdWords
Podobne platí že rozsiahlejšie kampane je lepšie zveriť certifikovaným partnerom, kde máte istotu vyššieho cielenia reklamy a tým bude efektívnejšia. Pre menšie kampane sa stačí zaregistrovať a postupovať podľa návodu na stránkach Google. Vieme Vám vytvoriť konto areklamnú kampaň a vytvoriť prepojenie s Google analytics, aby ste vedeli zmerať efektívnosť reklamnej kampane
3. Pre eshopy v väčším množstvom položiek a aj so širším záberom a ak máte cieľ patriť medzi veľkých hráčov na trhu odporúčam pozrieť sa po drahších spôsoboch ktoré Vám zabezpečia ale aj väčší počet návštevníkov, ale iba počas trvania kampane. Preto je dôležité mať správne premyslený vernostný systém ako aj spôsob ako sa k Vám zákazníci vrátia aj po skončení reklamnej kampane.
BANEROVÁ REKLAMA NA PORTÁLOCH
Táto reklama asi nemá opodstetnenie pre e-shopy s rádovo desiatkymi až stovkami návštev denne. Reklamná kampaň na týchto stránkach stojí rádovo tisíce EURO a efekt nie je pre malé e-shopy skoro žiadny. Jednoducho reklama „zhltne“ takmer všetok zisk ktorý sa vytvorený zákazníkmi kampane.
Preto sa používajú hlavne na posilovanie značiek a využívajú ju firmy s rádovo tisíckami zákazníkov.
REKLAMA V TLAČI
Možno ste sa hneď zamysleli či som sa nepomýlil. Ale nie. Ak máte zaujímavé produkty ktoré by mohli osloviť okruh čitateľov je takáto reklama veľmi efektívna. Ale tak isto radím, peniaze do reklamy treba vedieť efektívne merať. Analyzovať a hodnotiť. Ale najdôležitejsie je reklamu pripraviť. Lebo ak je samotná kdekoľvek uverejnená reklama už v počiatku koncipovaná zle, nie je možné vyhodnotiť jej výsledok. Lebo nie je vlastne čo merať. Pretože ak sa vám zvýšil napríklad počet návštevníkov rádovo o pár percent môže ísť o úplne iný jav ako zásah reklamnej kampane.
REGISTRÁCIA V KATALÓGOCH
Toto považujem za veľmi efektívne riešenie nakoľko sa jedná o budovania odkazov so stránkami a väčším PR (PageRank) ako má vaša a tým sa zvyšuje aj PR vašej stránky. Ale pozor je veľmi dôležité aby ste budovali odkazy s čo najefektívnejšími textami, kvalita je viac ako kvantita. Preto treba uvádzať hlavne činnosti a produkty ktoré sú pre Váš biznis kľúčové.